Data for a Change
Helpt bedrijven gevonden en gezien te worden.
![](/wp-content/themes/yootheme/cache/9b/Data-for-a-Change-1-9b7d78de.png)
Opdracht
In een designsprint van een week hebben we Data for a Change voorzien van een nieuwe branding. Met een aangescherpte visie en een logo die de nieuwe kernwaarden bezit. Data for a Change helpt bedrijven gevonden en gezien te worden online. Door SEO, SEM and Data storytelling.
![](/wp-content/themes/yootheme/cache/c3/Data-for-a-Change-2-c37f5079.png)
![](/wp-content/themes/yootheme/cache/6c/Data-for-a-Change-3-6c3bc23e.png)
Aanpak
Zo zag onze sprint er uit:
Dag 1: Intensieve kernwaarde sessie om het fundamenten bepalen van de visie.
Dag 2: Uitwerken van de sessie naar een nieuwe propositie
Dag 3: Het maken van een aantal moodboards om de stijl te bepalen die past bij de nieuwe propositie.
Dag 4 & 5: Design van het logo
Dag 6: Finetunen en opleveren van basisbestanden.
Dag 7: Uitwerken naar gewenste template bestanden en visitekaartjes.
![](/wp-content/themes/yootheme/cache/39/Data-for-a-Change-5-3942a32e.png)
![](/wp-content/themes/yootheme/cache/96/Data-for-a-Change-4-96063169.png)
Resultaat
Brandconcept:
Be Seen. We think everyone, small or big, should have a chance to be found, to tell their story, to grow. To BE SEEN
Om het brandconcept kracht bij te zetten mag je zelf als Data for a Change niet op de achtergrond blijven. De nieuwe branding is ‘out there’ door de contrastrijke felle kleuren. Speels, maar serieus. Digitaal, maar vriendelijk.
![](/wp-content/themes/yootheme/cache/4a/Data-for-a-Change-6-4a33ead6.png)
![](/wp-content/themes/yootheme/cache/eb/Data-for-a-Change-7-eb0a6e38.png)