Skip to main content

Pinewood

Een rebranding van een gevestigd cybersecurity bedrijf 

Opdracht

Een nieuw tijdperk voor Pinewood. Ze werden ondergebracht in het portfolio van de Interstellar Group. Een natuurlijk moment om eens kritisch te kijken naar je positie in de markt en je uitstraling.
Conclusie: We stralen niet meer uit wie we inmiddels zijn. Waardoor de huidige ambitie en kunde niet meer overkomt bij onze klanten en nieuwe talenten niet snel voor Pinewood kiezen.
Zorg er met een nieuwe rebranding voor dat we onze positie in de markt claimen en klaar zijn voor de verovering van de top van de cybersecurity markt.

Aanpak

Merk essentie bepalen
Via 2 strategische sessies met verschillende medewerkers van Pinewood zijn we er in geslaagd een nieuwe merk essentie voor Pinewood op tafel te krijgen.
Met nieuwe kernwaarden, een sterk merkconcept en een manifesto is de basis gelegd voor het nieuwe Pinewood.

Moodboard
Door middel van moodboards hebben we Pinewood meegenomen in onze visuele vertaling en design richting van het nieuwe Pinewood.

Eerste designs
Naar aanleiding van de moodboard presentatie zijn we gaan ontwerpen. We namen afscheid van het naaldboom beeldmerk voor het logo en zijn op zoek gegaan naar een symboliek die meer paste bij de kernwaarden.


Huisstijl handboek
Het nieuwe logo, de beeldtaal, kleuren, tone of voice en het merkconcept is vervolgens vastgelegd in het huisstijl handboek.

De doorvertaling naar verschillende dragers
Pinewood kreeg een complete metamorfose. In print, digitaal, kleding en een nieuw pand waar we de huisstijl ook doorgetrokken hebben.

Merkconcept
De integrated approach met de 4 pijlers van Pinewood heeft een prominente rol in de huisstijl. De herkenbare cirkels van de o’s hebben 4 varianten. Voor iedere pijler één. Zo kan Pinewood per pijler communiceren met een eigen icoon. Voor andere producten en diensten hebben we een custom iconenset ontworpen.

Introductie 
De huidige en nieuwe medewerkers van Pinewood kregen een welkomspakket met daarin onder andere een gebrande hoogwaardige sweater, lanyard, visitekaartjes en een zonnebril. Tijdens een zomerse teamdag aan het strand werd de nieuwe huisstijl onthuld.

Doorvertaling in het pand
In het nieuwe kantoor is de huisstijl met kleur, logo’s en patronen een perfecte afspiegeling geworden van het merk Pinewood. Dit vergroot de beleving niet alleen van de medewerkers maar ook van de klanten die op bezoek komen.

Resultaat

Pinewood is weer een modern bedrijf met een duidelijke uitstraling, visie en aantrekkingskracht. Ze hosten events, spreken op belangrijke podia en zijn inmiddels toegetreden bij the Interstellar Collection.

Wij helpen nog steeds mee met de doorontwikkeling van het merk. Met events, een sterke social media presence, whitepapers en micro animaties blijven we de doelgroep(en)  informeren en te verrassen.