Skip to main content

SKN Bouw

Sterke rebranding om te bouwen aan de toekomst.

Opdracht

SKN Bouw uit hun oude frivole huisstijl gegroeid. De groeiende organisatie en brede dienstverlening voor grote overheids sectoren vroeg om een stevigere, volwassen en duidelijke huisstijl. Het bouw- en aannemersbedrijf werkt zelf al meer dan 15 jaar met veel aandacht voor hun klanten met de kernwaarden Service, Kwaliteit en Nazorg.

Aanpak

Na een korte strategische sessie met SKN Bouw werd het duidelijk.Door hun toewijding en aandacht maakt SKN Bouw het verschil in de bouw.

Dit kwam wel terug in het werk, maar niet in hun uitstraling. Een gemiste kans in een wereld waar werk vooral gegund wordt op basis van reputatie. 

Resultaat

We construeerde een nieuwe branding die hun flexibiliteit, heldere lijn en sterke verbinding met hun klanten laat zien.
Met een bouwtechnische “S” van Service als iconische vorm.

Deze vernieuwde visuele identiteit kreeg een vertaling in een veelheid aan communicatiedragers. Van folders, flyers, werkkleding, banners voor het afsluiten van de werven, tot het wagenpark. Maar ook doorvertaling in give-aways en Direct Mailings naar potentiële klanten zorgde voor veel positieve reacties en nieuwe leads.
Op deze manier kwam het merk uiteindelijk echt tot leven. Een mooie opdracht, die een nieuw hoofdstuk inluidde voor het merk, het bedrijf en voor alle werknemers. 

De herkenbaarheid en visibiliteit vergrootte het vertrouwen in SKN Bouw. De ‘S’ van SKN Bouw is vandaag overal zichtbaar in het straatbeeld, en dat in de regio.