Skip to main content

Solimas

Van diverse ICT bedrijven naar één Solimas.

Opdracht

De Solimas Groep bestond uit een aantal specialistische ICT bedrijven door heel Nederland. Zij opereerden allen onder hun eigen bedrijfsnaam. De Solimas was als groep nog niet geladen en had daardoor vrijwel geen ‘naam’ in de markt. Solimas was in werkelijk veel groter dan ze lieten zien. 

Met de ambitie om verder te groeien en uit te breiden was dit het moment voor een fundamentele switch. Tijd om voor de buitenwereld als één bedrijf dezelfde uitstraling, visie en boodschap te delen. Met behoud van hun lokale karakter.

Aanpak

Met het Solimas team uit diverse lagen van de verschillende vestigingen hebben we een aantal strategische sessies gedaan. Hier hebben we nieuwe kernwaarden gedefinieerd die aansluiten bij alle bedrijven en de toekomstvisie van Solimas. 

We hebben het merk opgebouwd aan de hand van betekenisvolle verbindingen. Deze verbinding kun op verschillende verschillende manieren uitgedragen. Intern binnen Solimas, voor de klanten en naar de eindgebruikers. Dit alles onder de nieuwe merkconcept: Solimas. ICT die verbindt.

Resultaat

De verbinding staat overal centraal. Die focus op de verbinding hebben we terug laten komen in de grafische elementen door in te zoomen op het verbindende element van het nieuwe logo.
Verder heeft de nieuwe visuele identiteit een frisse en stoere minimalistische stijl. Ook hebben we een levendige kleur geïntroduceerd om Solimas te laten opvallen tussen de concurrenten.

Bij alle vestigingen is de nieuwe branding inmiddels doorgevoerd met signing, vlaggen, banners en er zijn diverse templates ontworpen.

Ook ontvingen alle medewerkers een persoonlijk pakket met daarin verschillende Solimas items.

Remo del Mistro – Directeur Solimas

“We zijn super trots op het resultaat. Een enorme pluim voor jullie creatieve vermogen om onze wensen te vertalen naar een huisstijl, een gedachtegoed waar alles in zit dat we willen uitdragen. With compliments.”