Skip to main content

W3S Digital

Een fusie tussen 2 digitale bureaus

Opdracht

W3S en Co&Co opereerden al onder één dak maar hadden ieder zijn eigen identiteit. Tijd om voor de buitenwereld als één bedrijf dezelfde uitstraling, visie en boodschap te delen. Onder de nieuwe naam W3S Digital.

Aanpak

Het nieuwe merkimago mocht fris, dynamisch en opvallend worden met een digitale roots maar ook een eigenwijze menselijke touch.

Bij het definiëren van het brand concept vertrokken we vanuit de activiteiten en de mensen van W3S Digital.
Na een strategische kernwaarden sprintsessie met verschillende medewerkers van W3S Digital ontstond een nieuwe brand concept: W3S Digital koppelt.

Resultaat

De nieuwe huisstijl moest deze koppeling uitstralen. Zowel digitaal als menselijk. De herkenbare typische W valt op door de gekoppelde lus en de ronde vormen van de custom made letters symboliseren het soepele proces. Waar de cursor voor het woord Digital de roots in codering benadrukt. 

De herkenbare kleurcombinatie van zwart en de heldere groene kleur in combinatie met de dynamiek van de 2 lettertypen geeft een herkenbare uitstraling. Deze combinatie is het design systeem dat zorgt voor een eenduidige uitstraling maar flexibiliteit in de toepassingen. 

“Samenwerking was echt top, op het strategische niveau waar ik naar op zoek was. Bij de BrandScan kwam Onward al met scherpe inzichten. Aan de hand daarvan hebben we doorgepakt. Daarbij keek ik ook naar hun portfolio en zie je brand concepten waarvan je hoopt dat ze dat ook kunnen vertalen naar jouw bedrijf. Dat dat aan het einde van de rit ook zo blijkt te zijn is zo cool.”

Bob Timmers – Commercieel directeur W3S Digital