Skip to main content

Weesper MOP

Weesper Maatschappelijk Ondersteuningspunt

Opdracht

Een nieuw initiatief van de gemeente Amsterdam om voor de mensen uit Weesp een loket te openen voor mensen die in geldproblemen zitten. Verschillende organisaties zijn aangesloten om mensen verder te helpen en te linken aan de juiste partijen. Voor ons de opdracht om met een naam en een branding te komen.

Aanpak

Dankzij een strategische kernwaarde sessie zijn we supersnel tot de essentie van MOP gekomen. Weesper M.O.P. levert op een mensgerichte manier hulp en advies aan diverse klanten in een uitnodigende omgeving.
Met als doel dat klanten zich door de bundeling van organisaties en instanties direct geholpen voelen en vervolgens op eigen kracht verder kunnen.

Om het Weesp-eigen te maken hebben we 2 Weesper symbolen een rol gegeven in de branding. De Weesper mop (een bekend koekje) en de Vecht die door Weesp stroomt.

Resultaat

Weesper MOP belichaamt de link, de connectie tussen de mens en de vele organisaties.
De opbouw van het logo accentueert de alliantie. De grafische golvende lijn volgt de lijn van de vecht die door Weesp stroomt. Deze elementen in combinatie met menselijke foto’s van mensen uit Weesp zijn de bouwstenen van de nieuwe huisstijl geworden.