Yes!Delft
De transformatie naar leading tech incubator.
Opdracht
Yes!Delft helpt (door middel van diverse trainingen, programma’s en fondsen) start-ups en entrepreneurs die met complexe technologie de wereld proberen te verbeteren.
Met de ambitie om meer aantrekkingskracht te genereren en (internationaal) te groeien met meerdere vestigingen schreeuwde dit om een stevige rebranding. Waarbij we de roots van (‘moeder’) TU Delft moesten integreren.
Aanpak
Yes!Delft miste een eigen identiteit en er was een kloof tussen de identiteit van het merk en de perceptie van de buitenwereld. Dus hebben we het over een andere boeg gegooid. Technisch in de kern, duidelijk in communicatie en bold zoals de start-ups. Maar met behoudt van het kleurenpallet van moederbedrijf TU Delft.
Resultaat
Naast het brandbook, de website, pand aankleding en verschillende print uitingen zijn er diverse templates opgeleverd. Zodat events door de interne marketing afdeling aangekleed kunnen worden.
Door de rebranding heeft Yes!Delft een grotere aantrekkingskracht gekregen voor start-ups en bedrijven. Is er een sterkere merkcultuur intern ontstaan en zijn er inmiddels ook meerdere vestigingen geopend. Inmiddels is Yes!Delft de leading tech incubator.
Kortom, een zeer geslaagd traject!