Skip to main content

BrandScan

Unieke scan

Benieuwd hoe jij er voor staat op het gebied van branding en communicatie?

Ontdek via onze scan hoe jij er op staat bij je doelgroep.

Door middel van een korte maar intensieve scan gaan we op zoek naar wat jij uit straalt naar je doelgroep(en).
Hoe zien ze jou? Wat gaat er goed? En waar liggen nog  kansen…

Doorlooptijd: 2 werkdagen

Stappenplan

Met deze bewezen aanpak doorlopen we in 3 stappen onze scan.

  • 01

    Doel bepalen

    Wat wil je dat we eens goed bekijken voor je?
    • branding / huisstijl
    • website
    • online presence

  • 02

    Verzamelen en scannen

    Aan de hand van de doelen verzamelen we door research en aangeleverde documenten alle informatie en halen we deze door onze scanner.

  • 03

    Presentatie & Actieplan

    We presenteren de uitkomsten en doen een voorzet voor een te nemen actieplan.

    De voorbereiding

    De Deepdive

    Voorafgaand aan het onderzoek willen we het liefste alles van je weten. Van je doelgroep, je markt en wat je nu allemaal doet. Dit doen we met een vragenlijst of in een call. En eventueel aangevuld met interviews met het MT en/of klanten.

    Wat verwachten we van jou?

    Zo veel mogelijk openheid en transparantie. Hoe meer jij geeft, des te beter de scan. We starten deze scan met een telefonische kick-off waarin we de doelen bespreken. Vervolgens willen we afhankelijk van de doelen meer informatie tot ons nemen.
    Door middel van aangeleverde documenten, een (video)meeting en eventueel aanvullende interviews met jouw klanten verzamelen wij alle input die we nodig hebben om een goede scan te kunnen maken.

    Wat leveren we op aan het einde van de BrandScan:

    • Uitkomsten interviews
    • Inzichten van de verzamelde informatie
    • Een start van een actieplan om de communicatie te optimaliseren

    Wat onze klanten zeggen

    • “Heerlijk om in twee weken klaar te zijn! Ondanks de snelheid namen ze wel echt de tijd om eerst tot de kern van ons bedrijf te komen. Stap voor stap werd daarna het merk opgebouwd. Fascinerend om te zien hoeveel werk er verzet kan worden in zo een korte tijd.”

      Remo del Mistro – Directeur Solimas
    • “Samenwerking was echt top, op het strategische niveau waar ik naar op zoek was. Nadat we de uitgebreide brandscan hadden gedaan kwamen ze met scherpe inzichten.
      Vervolgens hebben we de BrandSprint gedaan. Daarbij keek ik naar hun portfolio en zie je brand concepten waarvan je hoopt dat ze dat ook kunnen vertalen naar jouw bedrijf. Dat dat aan het einde van de rit ook zo blijkt te zijn is zo cool.”

      Bob Timmers – W3S Digital
    • Onward heeft ons in zeer korte tijd geholpen aan een volledig nieuwe merkidentiteit. Het proces, de taakverdeling en deliverables waren helder en duidelijk. Onze medewerkers waren nauw betrokken bij de belangrijke keuzes waardoor het nieuwe merk echt leeft binnen ons bedrijf. Wij zijn superblij met het eindresultaat!”

      Maarten van Montfoort – CEO Interstallar Group
      Solimas
      Van diverse ICT bedrijven naar één Solimas.

      Strategy + Branding + Design

      EVG Start
      Een rebranding voor meer impact.

      Branding + Art Direction + Overall design

      Supafast een nieuwe branding!